Silkes larver

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
3
linus02:

Hej!

Jag har läst mig till att silkeslarver ska vara en väldigt bra foderinsekt med 50% protein och 1% fett

Jag vet att en av de bättre foderinsekterna till ödlor är Dubias, men mamma tillåter mig inte ha kackerlackor i hemmet.

Men larver är nog lättare att få henne att gå med på.

Så min fråga är vart kan man köpa levande silkeslarver till ett pris som är okej.

40
10
Volou:
Är din mamma upplyst om att dubia är bland dom lättaste foder insekterna att både hålla i liv och är mest ekonomiska och inte är rymning benegna med tanke på att dom inte kan flyga eller kan klättra på glas eller plast? 

5479
4193
Tropfrog:
Linus syster är den enda i Sverige som haft förrymda dubias som förökat sig i lägenheten.

Mvh
Magnus  

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Jag hade slarvat lite och lagt äggkartongen så dom kunde komma ut. Hittade en hona med nymfer, och jag antar att hon var "höggravid" när hon smet och födde sina ungar utansför. Visst, tekniskt sett har den ju förökat sig men det betyder inte att den kan föröka sig i generationer och kommer skada hushållet osv utan helt enkelt att hon råkade smita just då och nymferna kommer självdö precis som honan. Kanske är det som hänt TS?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild