Värmelampa till Skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

61
12
Alliminati:
Ska eventuellt skaffa en skäggagam och ska ha värmelampa för det verkar vara det bästa alternativet men undrar mest om det går att ha värmelampa ovanpå terrariet istället för inuti? finns inget sätt att montera ihop den inuti terrariet då den enda luckan för sladdar och diverse är på sidan av terrariet. Terrariet har en sträcka med galler på taket så värmen kanske går fortfarande igenom? 

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Alliminati skrev:
Ska eventuellt skaffa en skäggagam och ska ha värmelampa för det verkar vara det bästa alternativet men undrar mest om det går att ha värmelampa ovanpå terrariet istället för inuti? finns inget sätt att montera ihop den inuti terrariet då den enda luckan för sladdar och diverse är på sidan av terrariet. Terrariet har en sträcka med galler på taket så värmen kanske går fortfarande igenom? 

Bästa alternativet är väl e HID (kombinerad UV och värmelampa med bra ljusspektrum). UVn går inte genom glas. Gallret sollar bort en del av ljuset. Hur stort är terrariet? Det är väl annars bara att hänga sladden från sidan till rimlig spelplats och montera upp lampan på något vis.

Jag tror inte du kommer lyckas få upp värmen med bara det.

61
12
Alliminati:
EmanuelKarl skrev:

Bästa alternativet är väl e HID (kombinerad UV och värmelampa med bra ljusspektrum). UVn går inte genom glas. Gallret sollar bort en del av ljuset. Hur stort är terrariet? Det är väl annars bara att hänga sladden från sidan till rimlig spelplats och montera upp lampan på något vis.

Jag tror inte du kommer lyckas få upp värmen med bara det.

Hade redan tänkt en kombinerad UV och värmelampa. Jag kommer testa mig fram för bästa sätt att montera ihop

1275
1725
Falk:
Det är hid du ska ha
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild