Dubia och inredning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Jag har funderat på en sak. Jag har en låda med Gråsuggor som jag använder i mina bioaktiva terrarium.

När jag fick hem förra sändningen med Gråsuggor (4 veckor sedan), då fick jag även hem Dubianymfer. Eftersom jag jobbade så skulle äldsta dottern (25) släppa ner dem i olika lådor, hade en låda (petbox) stående klar till dubianymferna, men hon gjorde misstaget och trodde att även nymferna var gråsuggor, så hon släppte ner alltihopa i gråsuggelådan.

Min fundering är om jag skall "inreda" lådan till de vuxna Dubierna med torv och bark, precis som där jag har gråsuggorna. Dubierna går i en exakt likadan låda.

Anledningen att jag har börjat fundera är att Dubianymferna växer som s*an i lådan med gråsuggorna, så jag tror det måste vara ganska optimal miljö för Dubia (åtminstone nymfer)

Vad tror ni, skulle det fungera ? Isf så kommer jag göra iordning ytterligaere en likadan låda, så jag kan flytta eventuella nymfer dit eftersom de kommer i Dubiaodlingen. Kommer även att släppa över några gråsuggor i vardera låda, de förökar sig också som sjutton i sin låda :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild