Singel och älskar reptiler och kryp?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

43
31
Arthropoda:

Vet inte om det är rätt tråd att lägga det i, men ta bort det i sådant fall.

Alltid kul att ha gemensamt intresse med sin blivande partner, det underlättar ju iaf :D

Finns en grupp på Facebook, som heter Reptiltokiga singlar: www.facebook.com/groups/719720998492602/

Tror inte att Terrariedjur.se har haft en samling för oss reptiltokiga singlar, men det kanske är något för dig, Anders, att fundera på :D

Hälsningar

F

5390
4131
Tropfrog:
Härlig förstapost! Välkommen till td.

Jag har lyckats med att arbeta med två intressen, bägge gångerna har det utmanat mina intressen (det senare har jag dock kvar). Jag har också funnit kärlek med personer av samma intresse två gånger. Bägge gångerna har intresset svalnat. Den sista damen är dock min nuvarande fru. Vi har idag olika intressen och är mycket lyckliga tillsammans.

Jag säger inte att gemensamt intresse är dåligt, bara att det kanske inte passar alla.

Mvh
Magnus 

43
31
Arthropoda:
Du har så rätt. Hittar man rätt spelar nog inte intressena så stor roll, bara man ger varandra utrymme.

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Arthropoda skrev:
Vet inte om det är rätt tråd att lägga det i, men ta bort det i sådant fall.

Alltid kul att ha gemensamt intresse med sin blivande partner, det underlättar ju iaf :D

Finns en grupp på Facebook, som heter Reptiltokiga singlar: www.facebook.com/groups/719720998492602/

Tror inte att Terrariedjur.se har haft en samling för oss reptiltokiga singlar, men det kanske är något för dig, Anders, att fundera på :D

Hälsningar

F

Är gift sedan många år tillbaka. Maken har inget intresse överhuvudtaget för reptiler eller akvarium, vilket har varit mitt absolut största intresse under hela tiden, även innan vi blev tillsammans.

Han håller på med amerikanska bilar och är pryltokig, vilket jag inte är. Men vi ger varandra utrymme att hålla på med våra hobbys. Och vi kompromissar med varandras hobbys. jag följer med honom på olika bilträffar och crusingar, vilket jag inte är intresserad av alls. Han följer med mig på resor till mässor eller större reptilbutiker, trots att han inte har något intresse överhuvudtaget .

Så det behöver inte betyda att det inte kommer funka, bara för att man hittar en partner som inte delar ditt intresse.

43
31
Arthropoda:

Lizardqueen skrev:

Är gift sedan många år tillbaka. Maken har inget intresse överhuvudtaget för reptiler eller akvarium, vilket har varit mitt absolut största intresse under hela tiden, även innan vi blev tillsammans.

Han håller på med amerikanska bilar och är pryltokig, vilket jag inte är. Men vi ger varandra utrymme att hålla på med våra hobbys. Och vi kompromissar med varandras hobbys. jag följer med honom på olika bilträffar och crusingar, vilket jag inte är intresserad av alls. Han följer med mig på resor till mässor eller större reptilbutiker, trots att han inte har något intresse överhuvudtaget .

Så det behöver inte betyda att det inte kommer funka, bara för att man hittar en partner som inte delar ditt intresse.

Precis, och det var ju inget jag skrev heller. Jag skrev att det kunde vara kul och underlätta ibland. Jag har precis varit i ett långt förhållande som varade i 24 år och där vi hade helt skiljda intressen. Att ge varandra utrymme är viktigast, oavsett om man delar en hobby eller inte.

43
31
Arthropoda:
Kom igen nu då! Måste väl finnas fler singlar ute i landet! :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild