Växter svensk flora i regnskog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
6
Gnukorv:
Hej. Någon som testat svensk Stensöta i regnskogsterrarie? Inte superfuktigt samt utan duschsystem. Australisk semiregnskog 40-70 RH.
mvh Jocke

5390
4131
Tropfrog:
Jag skulle inte tro det. Men det ända sättet att få reda på det är att testa. Samtidigt finns det ju massor av ormbunkar i tropikerna som ser ut nästan likadant och inte blir så stora. Så jag förstår faktiskt inte vitsen.

Mvh
Magnus 

16
6
Gnukorv:
Tropfrog skrev:
Jag skulle inte tro det. Men det ända sättet att få reda på det är att testa. Samtidigt finns det ju massor av ormbunkar i tropikerna som ser ut nästan likadant och inte blir så stora. Så jag förstår faktiskt inte vitsen.

Mvh
Magnus 

Det handlade väl mest om tillgänglighet för min del. Vart köper jag de tropiska varianterna?

5390
4131
Tropfrog:
Tja. Vill man vara laglydig och inte äger egen mark så är nog de tropiska lättare att få tag i.

I Sverige är marknaden för liten. Men det brukar finnas på varje sds Groddag. Sen finns det ju här hemma hos mig på hisingen om du har vägarna förbi.

Annars är det Tyskland som gäller. Jag gillar rana-terrarienbau.de. Litet sortiment, men hög kvalité. Sen finns det också bens jungle som skall vara bra. Men jag brukar tröttna på att surfa runt bland alla fina växter som är slut i lager.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild