Problem regnsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

277
39
huckerby:
Hej, har ett exo terra monsoon jag tror det är rs400. En dysa går inte få sprej på utan blir en stråle hur hårt man än drar. Är den körd el kan jag göra ngt med den?

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
huckerby skrev:
Hej, har ett exo terra monsoon jag tror det är rs400. En dysa går inte få sprej på utan blir en stråle hur hårt man än drar. Är den körd el kan jag göra ngt med den?

Är den gammal? Kan ha en kalkbeläggning som gör att den inte sprider som den ska, lägg den i citronsyra eller vinäger, fast enklast är att köpa ny. 

5390
4131
Tropfrog:
Om du ändå skall skaffa nya så välj kvalitetsgrejor som går att skruva isär och rengöra ordentligt. Med rostfria munstycken som går att byta. Jag lovar dig att du aldrig tittar tillbaka på exoterras plastleksaker igen.

Mvh
Magnus

206
224
Danne72:
jag kör mina regnsystem på osmosvatten, har ett eget osmosfilter och gör eget vatten, då slipper man massa krångel med spridarna. mvh Daniel.

277
39
huckerby:

ZDC skrev:

Är den gammal? Kan ha en kalkbeläggning som gör att den inte sprider som den ska, lägg den i citronsyra eller vinäger, fast enklast är att köpa ny. 

ok gör ett försök annars tjackar jag nu, tack

277
39
huckerby:

Danne72 skrev:
jag kör mina regnsystem på osmosvatten, har ett eget osmosfilter och gör eget vatten, då slipper man massa krångel med spridarna. mvh Daniel.

har funderat på det. Kanske dags

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild