Begagnat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

79
11
Linblo939:
Hej, ifall jag köper ett begagnat terrarium, behöver man rengöra terrariet på något sätt hur? Och vad använder man, vatten, diskmedel.

Tack på förhand. 

5479
4193
Tropfrog:
Om det är smutsigt kan man använda vatten och diskborste. Om det har kalkavlagringar kan man använda citronsyra. Om det finns fettfläckar passar diskmedel, men det är mindre troligt.

Det finns de som oroar sig för patogener också, då används olika former av gift. Men egentligen är det väldigt få som överlever mer än en vecka utan värddjur. Så jag tillhör dem som tycker att gifter är ett större problem, så jag gör det inte.
Mvh
Magnus 

283
366
Cartaq:
Klorin

79
11
Linblo939:
Ok, tack

79
11
Linblo939:
Vad anser ni är best  begagnat eller nytt? 

1253
476
leedragon:
Linblo939 skrev:
Hej, ifall jag köper ett begagnat terrarium, behöver man rengöra terrariet på något sätt hur? Och vad använder man, vatten, diskmedel.

Tack på förhand. 

Väteperioxid i allt som inte rostar. coccidia är svårt att ha koll på, väteperioxid är en av få sakerna som gör jobbet.

5479
4193
Tropfrog:
Linblo939 skrev:
Vad anser ni är best  begagnat eller nytt? 

För miljön och klimatet är det alltid bättre med begagnat. Det är billigare också, vilket inte skadar.

Jag själv har en av varje.

Mvh
Magnus 

79
11
Linblo939:
Ok, tack
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild