Jungfrugecko - ungar & ägg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
8
Mariana4:
Hur gör ni med alla ungar och ägg som Jungfrugeckos (Lepidodactylus lugubris) lägger så ofta?
Säljer ungarna? Försöker plocka bort nylagda äggen vartefter?

Medlem i SHF
295
663
viper66:
Matar ormarna med dom. 

5479
4193
Tropfrog:
Om man låter dem gå kvar så kommer både ägg och ungar att bli mat om det inte finns plats för fler. Åtminstone hos mig de sista två åren.

Mvh
Magnus 

9
8
Mariana4:
Tropfrog skrev:
Om man låter dem gå kvar så kommer både ägg och ungar att bli mat om det inte finns plats för fler. Åtminstone hos mig de sista två åren.

Mvh
Magnus 

Så dom tillämpar automatiskt nån slags hierarkisk flockeliminering när det börjar bli platsbrist, det var intressant att veta!
Då är det fördel att köpa äldre vuxna redan från början kanske?

Men om det eliminerings-systemet nu inte skulle lyckas fullt ut i gruppen med att käka upp vartefter, vad gör man då av ungarna (om man nu inte har ormar eller lyckas sälja dem vartefter)? Jag frågar för jag vill inte stå där om ett år med ett överbefolkat terrarium.

5479
4193
Tropfrog:
Jag vet inte. Jag står där två år efter utan överbefolkat terrarium. Under den tiden har jag sålt en och pga felande värmematta haft ihjäl två juveniler.

MVH
Magnus

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Jag sålde det som gick och gav bort en hel del till vänner som behövde foder ödlor. 
När jag hade som mest så kläckte jag nog 60-100st per år
Men jag sålde terrariet för ett par år sedan 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild