Bygga bevattningssystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Hoppas att inlägget hamnar rätt, annars får admin gärna flytta.

Jag har 2 terrarium där det skall flytta in Ögonfransgecko i slutet på månaden. Terrarierna står inflyttningsklara förutom bevattningssystemet.

Jag funderar på om jag ska bygga bevattningssystemet  själv, med hjälp av maken som är väldigt händig när det gäller att fixa och dona hemma. Tänkte sedan då seriekoppla dessa och sätta dem på timer.

Har kollat på ett hemmabyggd system bara här om dagen, och det såg inte så svårt ut. Men jag skulle gärna vilja ha lite mer input från andra som är erfarna.

Har ni något tips hur man kan bygga ett sådant själv, vilka delar man behöver och vilken/vilka vattenbehållare som är bäst.

5390
4131
Tropfrog:
Behållare av plast. Diaphragmapump med högt tryck och lågt flöde. Gärna tyst modell. 6mm slang som klarar trycket. Dysor för fin dimma och en sekundtimer.

De tre sista delarna köper du enklast och billigast i butiker som sysslar med terrarium.

Mvh
Magnus 

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Tropfrog skrev:
Behållare av plast. Diaphragmapump med högt tryck och lågt flöde. Gärna tyst modell. 6mm slang som klarar trycket. Dysor för fin dimma och en sekundtimer.

De tre sista delarna köper du enklast och billigast i butiker som sysslar med terrarium.

Mvh
Magnus 

Ok tack :) Ska börja söka efter de olika delarna :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild