Dvala/Brumering Skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
22
Kimiko:
Jag är lite fundersam på min skäggagam. Hon är i någon form av halvdvala, hon har sovit i drygt en vecka, hon vaknade till igår och blev aktiv, så jag erbjöd henne lite mat och det gick ner med god aptit.

Just nu är hon vaken och alert, men hon har sovit periodvis, sover några dagar och har varit vaken, men ganska trött, nån/några dagar. Och inte så värst intresserad av maten.

Nu verkar hon ha vaknat för att hålla sig vaken, åtminstone ett tag.

Min fråga, är det normalt att de går i nån sorts "halvdvala" eller skall/bör de dvala längre tid ?

Hon är 9 månader gammal.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Kimiko skrev:
Jag är lite fundersam på min skäggagam. Hon är i någon form av halvdvala, hon har sovit i drygt en vecka, hon vaknade till igår och blev aktiv, så jag erbjöd henne lite mat och det gick ner med god aptit.

Just nu är hon vaken och alert, men hon har sovit periodvis, sover några dagar och har varit vaken, men ganska trött, nån/några dagar. Och inte så värst intresserad av maten.

Nu verkar hon ha vaknat för att hålla sig vaken, åtminstone ett tag.

Min fråga, är det normalt att de går i nån sorts "halvdvala" eller skall/bör de dvala längre tid ?

Hon är 9 månader gammal.

Det är helt normalt nu när det börjar bli kallare ute framför allt.

42
22
Kimiko:
Flyers90 skrev:

Det är helt normalt nu när det börjar bli kallare ute framför allt.

Men vad skönt. Blev lite orolig. Tack :D

Fick ju höra att de sällan och aldrig brumerar innan de har fylt ett år, och det var det jag hade tagit fasta på.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild