ödlor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
3
Alekz078:
Hej,jag bara undra om det finn någon ödla som trivs i ett 50x30x32

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Denna skulle säkert fungera, men större är såklart alltid bättre för alla ödlor :-) 

www.terrariedjur.se/caresheet/lizards/l_williamsi

82
224
Linsen:
Jungfrugeckos, ocelotgeckos, vipergeckos är några.

De flesta geckos på en storlek på runt 10cm funkar utmärkt.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Enligt mig alldeles för lågt för en trädlevande.
Vipergecko och p. Picta som nämnts kanske. Tropicolotes tripolitanus står högt på min önskelista, dessa lever tydligen i kolonier i naturen. Jag vill bygga ett stort terrarium med massa hyllplan med rätt så många i. Finns väl även Coleonyx, vet inte om de är lätta att få tag på. Stenodactylus petrii kan jag inget om men finns ett skötselråd här på sidan.

Ingen erfarenhet av dessa, kanske är någon som är mycket aktiv (t.ex Hemidactylus platyurus skuttar runt så mycket att jag inte hade velat ha mindre än 45*45*45 för typ två-tre honor och en hane eller så, även om mindre är lagligt).

17
3
Alekz078:
Tack för alla svar:) Jag tror jag var nära på coleonyx men jag tror jag går på jungfrugecko

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Alekz078 skrev:
Tack för alla svar:) Jag tror jag var nära på coleonyx men jag tror jag går på jungfrugecko

Blir himla svårt att ha ett så lågt terrarium till en trädlevande. Då gäller det att utnyttja all volym.

17
3
Alekz078:
okej
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild