Rengöra begagnad terrarieinredning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
FransNettan:
Hej!
Jag är ny på ödlor och köpte mitt första terrarium igår, begagnat. Det följde med en massa inredning lite av det passar till ögonfransen som är den ödlan jag ska köpa. Så nu till min fråga hur rengör jag dessa för att vara så säker som möjligt på att inga tråkigheter händer med min lilla ödla? Eller är det bara att kasta? Terrariet har jag fått hjälp av mina reptilkunniga vänner med tips hur jag ska rengöra så det är redan löst.

5479
4193
Tropfrog:
Det finns många skolor. Allt ifrån vatten till starka gifter.

Men säker kan man aldrig vara.

Jag använder bara vatten och diskborste. Men det är för att få det rent, inte för desinfecering. 

Mvh
Magnus 

1253
476
leedragon:
FransNettan skrev:
Hej!
Jag är ny på ödlor och köpte mitt första terrarium igår, begagnat. Det följde med en massa inredning lite av det passar till ögonfransen som är den ödlan jag ska köpa. Så nu till min fråga hur rengör jag dessa för att vara så säker som möjligt på att inga tråkigheter händer med min lilla ödla? Eller är det bara att kasta? Terrariet har jag fått hjälp av mina reptilkunniga vänner med tips hur jag ska rengöra så det är redan löst.

Det som tåler väteperioxid skulle jag ha rengjort med det. Sen skölja med mycket vatten. använd mask och skyddshandskar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild