Bästa ökenväxterna?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
15
Peacie:
Någon som har någon erfarenhet med växter som tål ca 40 grader och inte behövs vattnas så ofta. 

Kommer ha en insekt som behöver det ca 40 grader på dagen och så låg luftfuktighet som möjligt och därefter en planta som inte behöver vattnas så ofta. 

Mvh Peacie

Medlem i SkHF
1043
1177
NellyNiklas:
Plast... XD 

Just kidding. Alla kaktusar som kommer från dessa områden din insekt härstämmar ifrån borde väl vara lämpliga. Vad är det för insekt och vart kommer den/de ifrån?

Astropythum har inte heller taggar samt de flesta Litops klarar direkt värme och vattnas en gång i halvåret.

Mvh
Nelly & Niklas

5390
4131
Tropfrog:
Är det samma temperatur året om? De flesta blommande kaktusar behöver kall period för att blomma.

Det är bara att välja och vraka i kaktusar och succulenter. De flesta kommer att funka. Jag gillar crassula, aloe och lithops. De är alla från södra Afrika. Om man har djur från annan region kan det ju vara kul och kolla vad som finns i djurens naturliga miljö.

Jag har en del dåliga erfarenheter av plantor från handelsträdgård. Det är fortfarande lagligt med nenicotinoider som bekämpningsmedel i kommersiella växthus. Köp hellre från hobbyister som odlar. Jag gick med i en kaktus och succulentförening i min närhet. På träffarna byts och skänks hur mycket roligt som helst. Ett årsmedlemskap betalar sig snabbt.

Mvh
Magnus 

42
15
Peacie:
Wow intressant, tack för alla svar. Jag kommer ha en markgående öken bönsyrsa (Eremiaphila sp) den kommer från lite olika ställen, typ indien och afrika tror jag.

42
15
Peacie:
Nått tips på en bra blomster affär online där man kan köpa sådana ökenväxter ??

Medlem i SkHF
1043
1177
NellyNiklas:
De flesta butiker som håller växter, typ plantager, blomsterbutiker etc brukar ha sånt. Tradera har säkert. ”Kaktenhaagen” i Tyskland www.kakteen-haage.de/index.php?cl=start&lang=1&fbclid=IwAR3LVzdmLDGToNBG1BDySaZqQGrQdezKEmSDSFgRPb5A8yYLmRWJxl5Zrks Har mycket sånt också. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild