Vill träffa din Blåtungade Skink

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
6
Cosmiquerays:
Jag har läst på massvis och kommit fram till att detta djur kan vara perfekt för mig. Men jag vill så väldigt gärna träffa en tam som jag kan få hälsa på på riktigt. Finns det någon uppfödare eller snäll privatperson jag skulle kunna komma på en kort visit hos? Kan ta med fika. :) 
smsa 0767743910
mvh Julia

1275
1725
Falk:
Vill du träffa en tam skink så får du leta länge

354
269
Animallover_1984:
Cosmiquerays skrev:
Jag har läst på massvis och kommit fram till att detta djur kan vara perfekt för mig. Men jag vill så väldigt gärna träffa en tam som jag kan få hälsa på på riktigt. Finns det någon uppfödare eller snäll privatperson jag skulle kunna komma på en kort visit hos? Kan ta med fika. :) 
smsa 0767743910
mvh Julia

Eh...inte för att vara sån...men vad menar du med tam? Om du söker ett djur att interagera med och som du kan ta upp och "gosa/plocka med" så söker du på fel ställe. Reptiler är inte keldjur utan mer som akvariefiskar på land = man tittar på de och fascineras av de...man tar inte upp de och kelar. Vill du ha ett djur att "umgås med" så är det bättre att du tittar på ex. råttor, marsvin, möss, katter, hundar osv. Reptiler mår bäst av att få vara kvar i sitt terrarium där temperaturen, luftfuktigheten osv. stämmer överens med vad de behöver för att må bra. Hantering ska ske sparsamt ex. för att göra en hälsokoll, storstäda deras terrarium eller ta de till veterinären, inte bara för att. 

Lycka till med valet av djur men snälla tänk ett varv till om reptiler (i det här fallet en skink men det gäller för alla reptiler) verkligen är rätt för dig. 

Mvh/Animallover_1984

275
189
peter68:
Cosmiquerays har redan ögonfransgecko. Annars hade jag hållit med Animallover_1984 och rekommenderat ett däggdjur.

Jag har ingen ödla eller kan mycket om dem. Men till och med jag kan se att blåtungad skink är en trevlig ödla.

www.youtube.com/watch?v=fGPNTrjqrIs

Medlem i SHF
295
663
viper66:
Troligtvis menas det en som inte vrålhugger vid vattenbyten osv.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild