Kungälvsmässan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5390
4131
Tropfrog:
Hej

Jag noterar att kungälvsmässan är borttagen från listan på kommande mässor. Har denna blivit inställd?

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Hanna skrev det i chatten då någon frågade.brukar väl vara inställd var tredje år eller nåt sånt. Synd, en kul mässa annars!

283
366
Cartaq:
Göteborgs herpetologiska förening gick ut med informationen om att två nyckelpersoner inte var tillgängliga denna hösten, och att detta skulle vara anledningen. GHF meddelade samtidigt att nästa mässa är bokad 30 okt -20.

Jag har lite svårt att se hur två personer kan vara totalt avgörande i om det blir någon mässa eller inte. Valet av lokalen är för det första inte den bästa, likväl platsen geografiskt. Känns mer som om det är ett lågt engagemang. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2513
anders:
Cartaq skrev:
Göteborgs herpetologiska förening gick ut med informationen om att två nyckelpersoner inte var tillgängliga denna hösten, och att detta skulle vara anledningen. GHF meddelade samtidigt att nästa mässa är bokad 30 okt -20.

Jag har lite svårt att se hur två personer kan vara totalt avgörande i om det blir någon mässa eller inte. Valet av lokalen är för det första inte den bästa, likväl platsen geografiskt. Känns mer som om det är ett lågt engagemang. 

Tyvärr känns det som att vår hobby och det herpetologiska föreningslivet fungerar tack vare ett fåtal eldsjälar. Det kan låta konstigt att enbart 1 eller 2 personer skulle göra att mässan inte blir av, samtidigt som det förmodligen är så att det är ett väldigt få antal personer med drivet och ledaregenskaperna för att se till att de sakerna som behövs blir gjorda. Man får dessutom tänka på att de flesta mässorna drivs av ideella föreningar vilket kan göra det ännu svårare att få folk att vara aktiva år ut och år in.

Jag tycker det är ett perfekt tillfälle att ta upp vikten i att gå med i en herpetologisk förening och göra skillnad.
Så ni som bor i Göteborgstrakterna (eller västra götalands län för den delen) kanske bör bli medlemmar och kan se till att nästa års mässa med säkerhet blir av. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild