Flytta värmematta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
14
Emilyg:
Kan man ta loss en värmematta och sätta upp den igen? Eller är det en ”engångsprodukt” som blir förstörd när den tas loss?

5390
4131
Tropfrog:
Hur sitter den fast, är den klistrad eller tejpad?

Värmemattor behöver inte fästas särskilt hårt. Om man har den under terrariet så behöver den inte fästas alls. Om du har sönder den, så är det bara att köpa en ny och låta bli att limma fast den.

Mvh
Magnus 

101
91
Trypto:
Om det är en sådan med självhäftande klister på ena sidan så har jag tagit bort min sådan från en burk och fäst på en annan istället. Den gick inte sönder och klistret funkade fortfarande bra. Man får bara vara lite försiktig så att man inte böjer mattan för mycket, då kan den gå sönder. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Limmet är bara för att fästa mattan och har inget med själva funktionen att göra

28
14
Emilyg:
Tropfrog skrev:
Hur sitter den fast, är den klistrad eller tejpad?

Värmemattor behöver inte fästas särskilt hårt. Om man har den under terrariet så behöver den inte fästas alls. Om du har sönder den, så är det bara att köpa en ny och låta bli att limma fast den.

Mvh
Magnus 

Den är klistrad med sitt självhäftande klister... låter smartare tejpa, ska göra det nästa gång!

28
14
Emilyg:
Trypto skrev:
Om det är en sådan med självhäftande klister på ena sidan så har jag tagit bort min sådan från en burk och fäst på en annan istället. Den gick inte sönder och klistret funkade fortfarande bra. Man får bara vara lite försiktig så att man inte böjer mattan för mycket, då kan den gå sönder. 

Åh så bra! Då ska jag testa att försiktigt dra loss den! Tack!!

28
14
Emilyg:
Hoggaforfan skrev:
Limmet är bara för att fästa mattan och har inget med själva funktionen att göra

Jag var mest orolig att om man drar loss den kanske nåt membran eller ytskikt eller liknande skadas på den... hoppas det går bra! 

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Har värmemattiorna liggande löst under terrarierna. Det är det enklaste om jag skulle behöva flytta på dem av någon anledning.

28
14
Emilyg:
Lizardqueen skrev:
Har värmemattiorna liggande löst under terrarierna. Det är det enklaste om jag skulle behöva flytta på dem av någon anledning.

Smart! Våra sitter dock inte under terrarierna utan på sidan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild