Djur som tar upp lite plats? Typ liten orm/ödla/spindel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

15
1
ChubbySeal:
Har inte jätte mycket plats i mitt rum, kanske har plats för en ställning för ormar/ödlor. Eller plats för ett litet terrarium på mitt skrivbord.

Helst lugnare arter som inte blir super stressade av att hanteras. Går bra om de bara är lite små sura, ungefär som tjursnokar osv...

5390
4131
Tropfrog:
Hur stort är litet? Eller.....Hur litet är stort?

Det finns ju massor av små ödlor som kräver minimalt med utrymme. Men jag känner inte till några microödlor som inte är flyktdjur. Det vill säga svåra eller omöjliga att hantera. Men och andra sidan mår alla ödlor bäst av att bli lämnade ifred.

MVH
Magnus

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Bönsyrsor, finns otroligt vackra och de kräver inte mycket utrymme. 
Tänk på att de behöver utrymme att kunna hänga fritt i taket eller grenar när de ömsar, utan att de tar emot någonstans. 

Storlek på terrarie kan vara 30cm högt, 20 brett, 20 djupt, men det skadar aldrig med lite större yta. 

www.google.com/search?q=orchid+mantis&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijn-jj1qXkAhXwkosKHRm4DrUQ_AUIESgB&biw=1920&bih=937

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
ZDC skrev:
Bönsyrsor, finns otroligt vackra och de kräver inte mycket utrymme. 
Tänk på att de behöver utrymme att kunna hänga fritt i taket eller grenar när de ömsar, utan att de tar emot någonstans. 

Storlek på terrarie kan vara 30cm högt, 20 brett, 20 djupt, men det skadar aldrig med lite större yta. 

www.google.com/search?q=orchid+mantis&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijn-jj1qXkAhXwkosKHRm4DrUQ_AUIESgB&biw=1920&bih=937

Har en till salu om du bor i Västergötland och kan hämta i Bollebygd ;)

Är det plastlådan du nämnde i en tråd du menar att du ska ha djuret i?

210
273
Lordguras:
Fan ska du hantera för 

15
1
ChubbySeal:
Tropfrog skrev:
Hur stort är litet? Eller.....Hur litet är stort?

Det finns ju massor av små ödlor som kräver minimalt med utrymme. Men jag känner inte till några microödlor som inte är flyktdjur. Det vill säga svåra eller omöjliga att hantera. Men och andra sidan mår alla ödlor bäst av att bli lämnade ifred.

MVH
Magnus

Jag tänker mig en leopardgecko eller någon annan mer hanterbar art men helst en art som kan bo i ett terrarium som är mindre än 90x45x40 cm.

15
1
ChubbySeal:
Lordguras skrev:
Fan ska du hantera för 

Jag vill inte bara ha en prydnad som bara ska matas och som man inte kan hantera ens för hälsoundersökningar. En sådan art skulle jag helt klart tröttna på super snabbt

15
1
ChubbySeal:
EmanuelKarl skrev:

Har en till salu om du bor i Västergötland och kan hämta i Bollebygd ;)

Är det plastlådan du nämnde i en tråd du menar att du ska ha djuret i?

Jag tänker köpa ett terrarie till djuret jag köper, om inte det är en amfibie som behöver hög luft fuktighet

1275
1725
Falk:
ChubbySeal skrev:

Jag vill inte bara ha en prydnad som bara ska matas och som man inte kan hantera ens för hälsoundersökningar. En sådan art skulle jag helt klart tröttna på super snabbt

Är du veterinär? 

Medlem i SkHF
1043
1177
NellyNiklas:
ChubbySeal skrev:
Har inte jätte mycket plats i mitt rum, kanske har plats för en ställning för ormar/ödlor. Eller plats för ett litet terrarium på mitt skrivbord.

Steg 1. Mät. Vad har du plats till? Ett stort rack eller en liten burk på skrivbordet?

Steg 2. Baserat på din mätning så kan du räkna fram lämpliga L80 alternativ.

Steg 3. Googla på djur du vill ha och se om de passar in i L80 kravet, om L80 gäller för djuren i fråga. Passar djuret inte in i dina mätvärden så får du antingen välja annat djur eller möblera om.

Steg 5. Läs på innan du införskaffar djuret!

Mvh
Niklas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild