Info om Elaphe bimaculata

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
32
Darth_Vader:

Hej

Är det någon här inne som sitter på någon bra information om denna orm?

Hittar otroligt lite när man googlar på dessa ormar, men skulle framför allt vilja veta mer om dess habitat.

Jag och min sambo lite sugna på denna art då den inte blir så stor samt vad jag har hört att den är ganska lugn av sig. Men rätta mig gärna om jag har fel.

Annars allt matnyttigt som ni sitter inne på är utav intresse =)

Mvh Kristoffer

Medlem i GHF
1
0
Zootoca:
Hade E. Bimaculata för några år sedan. Anspråkslösare djur får man nog leta efter. Minns att jag hade spån/flis I botten, värmekabel under en tredjedel, vattenskål stor nog att bada i, ett korkrör och en fuktlåda med spagnum mossa. Jäkligt basic ormburk mao.  Skötte dem som majsormar ungefär. Mina var riktigt trevliga och lätthanterliga alla tre. Skulle lätt skaffa igen om jag hittade en grupp till salu. Hade dionesnokar samma period. De ser ju nästan likadana ut men humöret var allt annat än trevligt så låt dig inte luras att köpa sådana om du vill ha lätthanterliga djur. Sjukt roliga dock

24
32
Darth_Vader:

Hej!

Tack för svar! =) 

Du skriver om du hittar en grupp, är detta att rekomendera? eller funkar dom som ensamdjur?

Mvh Kristoffer

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild