Näringsinnehåll i mjölbaggarna?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

194
16
hambergaren:

Hur är näringen i mjölbaggarna?
Är de onyttiga? 
Jag fick en massa baggar så jag testade att mata min skäggagam med dem. Hon åt dem med stor aptit.

459
138
Pakke:

Konstigt att hon inte berörs av de illaluktande som baggarna avger inför försvar. Många ödlorna brukar bli avskräckt av illaluktande baggar.

Men näringen... vet inte om de är nyttigt eller inte. Men jag tror de är nyttigt eftersom de är inte mjölmaskar "som godis" till ödlorna.

181
110
Stina:

Här är vad som kort står om dem i foderlistan

www.terrariedjur.se/?page=info&sub=foods

vh Stina

47
6
Larscha:

den enda reptil jag ägt som ätit mjölbaggar och zophobasbaggar är just skäggagamer. resten har kategoriskt vägrat

194
16
hambergaren:

Jag läste någonstan också om att de kunde avge illaluktande men inget hon har reagerat på. Det blir lätt rätt många baggar efter ett tag så är bra om även de kunde gå till mat istället för att slänga dem. 

Jag har kollat på näringsinnehållet för mjölmask och dem ska ju inte vara nyttiga. Men baggarna borde inte ha samma näringsinnehåll. Jag tror inte de är lika feta iallafall eftersom det inte är larver. 

61
5
marcus1010:
gammal tråd men jag undrar detsamma, finner inget av det.
visst känslan är att syrsor är nummer ett för mina daggeckos men när jag lägger mjölbaggar ihop med dubia i matskålen tar de mjölbaggen första varje gång.
testade nyligen första gången men de har ätit 10 var nu med god aptit.
de verkar inte alls sky dem.
men frågan är hur är näringsinnehållet i dem???
har fullt med dubia men vill variera insektskosten & syrsor är äckliga, låter & kannibaler.
deras spelande går igenom alla väggar....
är mjölbaggar bra kost är de ju superenkla att föda upp
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild