Nya Leo ägg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
2
Maddegif:
Äggkläckningsbox med 12 platser köpte jag från herprerschoice nyligen, fick 2 ägg idag, på herprerschoice så dom att det bara var att lägga boxen ovanpå lampan, några tips? 

953
1840
peter54:
Någon speciell orsak till att du inte frågar dem på Herpers Choice?

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Gissar att lampan släcks på kvällen? Det ska helst vara så jämn temperatur som möjligt och jag skulle dubbelkolla med en annan termometer utöver den som ligger i lådan, så det stämmer! (Om det nu är en sån box med termometer i)

Och du har väl kläckningsmaterial i boxen antar jag? 

16
2
Maddegif:
Dem säger att jag ska släcka emellan, därför jag frågar här :) vana av reptiler men inte äggkläckning!

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Som sagt, äggen ska HELST ligga i en jämn temperatur. Jag har själv inte provat att kläcka med sån temperaturförändring det blir varje dag när man släcker och tänder så låter vara osagt hur det kan bli med äggen. 

Men du har något typ av fuktigt material i boxen?

16
2
Maddegif:
Vermeculit använder jag

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Reptilägg bör absolut helst ligga i en jämn och konstant temperatur under kläckningen. Jag skulle inte vågat stänga av värmen nattetid iaf :) 

En gång hade jag rutpytonägg i en äggkläckare då det blev strömavbrott på ca.5 timmar. Alla ägg gick åt hel***e tyvärr..(Vi var inte hemma under avbrottet). Vet inte hur känsliga leopardgeckoägg är i jämförelse med pytonägg. 

Medlem i SHF
295
663
viper66:
Leopard gecko bör kläckas på jämn temp. Men långt från alla reptilägg. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild