Importera skäggagam ifrån England, tips?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
7
GrimCamel:

Min pojkvän skall snart flytta till Sverige och skall ha med sig sin skäggagam. Jag undrar vad det finns för företag som kan frakta hans skäggis ifrån England (Northampton) till Göteborg?

De priser vi hittar är över 8000kr och med alla papper i hand slutar det på 12000kr

Vi hade kontakt med Dutch Dragon Import ett litet tag men efter att de hade svårigheter med att återkomma med slutgiltiga detaljer så är vi nu tvugna att leta efter andra alternativ.

5553
4230
Tropfrog:
Så länge brexit inte har gått igenom så är det fritt för envar att frakta djur över gränserna med minimal dokumentation. Mitt tips är att ta hem den själv landvägen. Billigare och säkrare.

Mvh
Magnus 

28
7
GrimCamel:
Inte riktigt vad jag frågade. Min partner har ingen bil och skall åka innan ödlan dessutom men tack i alla.

28
7
GrimCamel:
Eftersom flytten är så snart har min pojkvän beslutat sig att gå med det dyra bolaget dess värre då han inte vill ta några risker med att vänta på svar etc med tanke på den dåliga erfarenheten vi fick av DDI som tog flera veckor på sig att komma med svar.

5553
4230
Tropfrog:
GrimCamel skrev:
Inte riktigt vad jag frågade. Min partner har ingen bil och skall åka innan ödlan dessutom men tack i alla.

Nu är du rolig. Det var ingen som sa bil. Dessutom förstår jag inte varför de måste åka vid olika tillfällen?? Har ödlan en fulltecknad kalender, svårt att få till det:).

Ingen fara.......Jag kan göra det för 10000 åt er. Kontakt via pm.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
GrimCamel skrev:
Eftersom flytten är så snart har min pojkvän beslutat sig att gå med det dyra bolaget dess värre då han inte vill ta några risker med att vänta på svar etc med tanke på den dåliga erfarenheten vi fick av DDI som tog flera veckor på sig att komma med svar.

Såg du meddelandet jag skickade till dig? 

28
7
GrimCamel:

Tropfrog skrev:

Nu är du rolig. Det var ingen som sa bil. Dessutom förstår jag inte varför de måste åka vid olika tillfällen?? Har ödlan en fulltecknad kalender, svårt att få till det:).

Ingen fara.......Jag kan göra det för 10000 åt er. Kontakt via pm.

Mvh
Magnus 

Det är det enda viset han har lyckats lösa det på och han lyckades inte heller få någon till att passa ödlan en längre tid heller. Men som sagt, min partner har bokat allt för ödlan och verkar inte ha planer på att avboka tack i alla fall.

anniemalmros skrev:

Såg du meddelandet jag skickade till dig? 

Jag såg det och tyvärr så vågar min partner inte ta några chanser nu när det är så nära inpå hans flytt. Vi skulle ha varit ute i bättre tid får man ju säga och så var det ju dumt att DDI tog såpass lång tid på sig. Tack i alla fall!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild