Leo med vatten i ögat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
0
Help:
Hej, jag har tre leopard gecko honor som bor i samma terrarium, och nu har jag sätt att den minsta har som en droppe i ena ögat. Det är inte så att det rinner vatten som att hon gråter utan droppen bara stannar där i ögat så att det bildas en stor bubbla.
Jag såg det för någon dag sedan och tänkte att det kanske skulle gå över och har kollat henne varje dag men det är kvar, den har blivit mindre men som sagt är den kvar.
Jag tänkte att hon kanske hade gjort illa ögat eftersom att hon bor med andra geckos att hon kanske hade fått en klo i ögat eller liknande, borde jag ta henne till veterinären? 

5481
4194
Tropfrog:
Ja, du bör ta henne till veterinären.

Mvh
Magnus 

39
46
CupcakeGod:
Varför har du 3 leopard gecko i samma terrarium? Det är en solitär art som trivs inte med att dela sitt revir med andra. Förr eller senare uppstår stressrelaterade besvär och bråk som kan sluta illa. Rekommenderar att separera ödlorna för att undvika framtida olyckor som vatten i ögat.  

Medlem i SHF
295
663
viper66:
CupcakeGod skrev:
Varför har du 3 leopard gecko i samma terrarium? Det är en solitär art som trivs inte med att dela sitt revir med andra. Förr eller senare uppstår stressrelaterade besvär och bråk som kan sluta illa. Rekommenderar att separera ödlorna för att undvika framtida olyckor som vatten i ögat.  

Varför har du morphade djur? Dom är ju inte så naturligt. 
Så snacka inte om biologi när du inte lever som du lär! 

39
46
CupcakeGod:
viper66 skrev:

Varför har du morphade djur? Dom är ju inte så naturligt. 
Så snacka inte om biologi när du inte lever som du lär! 

Mitt respons til TS är faktabserat och har inget med morpher att göra. Vad försöker du åstakomma ditt inlägg?  

Medlem i SHF
295
663
viper66:
Ditt är faktabaserat? Du vet ju noll om förutsättningarna, om terrariumet är 10×10 meter eller knappt en halv kvadrat så hur kan du basera det på fakta? 

39
46
CupcakeGod:
viper66 skrev:
Ditt är faktabaserat? Du vet ju noll om förutsättningarna, om terrariumet är 10×10 meter eller knappt en halv kvadrat så hur kan du basera det på fakta? 

Det var längesedan jag hade gymnasiepraktik på dagis men ska försöka förklara mitt resonamang för dig på ett så enkelt sätt som möjligt.

TS leopardgecko har skadat ögat. TS frågar om det kan bero på att hen har 3 leopardgecko i samma terrarium. Jag svarar och berättar att leppardgecko är solitära, bekräftar att deras närvaro kan stressa dem och orsaka bråk vilket kan sluta med att de får t.ex skador i ögonen... vilket förresten var TS fråga , "Jag tänkte att hon kanske hade gjort illa ögat eftersom att hon bor med andra geckos att hon kanske hade fått en klo i ögat eller liknande, borde jag ta henne till veterinären?". 

Det är högst osannolikt att TS leopardgeckos bor i ett 10x10 meter stort terrarium. 

Hoppas att jag gjorde mig förstod, som sagt, längesedan jag förklarade något för ett barn.

11
0
Help:
CupcakeGod skrev:

Dom bor i samma terrarium och har gjort det sen innan jag köpte dom, pch dom bråkar inte 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild