Fiskar i vattendel till basilisk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Ska ta och bygga ett stort basiliskterrarium med en stor vattendel. Funderar på vilka fiskar som borde fungera. Har aldrig haft fisk innan. Kanske en halv-en m2 vatten helst inte för djupt (max typ 30 cm). Funderar på vilka fiskar som borde fungera om det finns någon. Ska vara sydamerika amasonas regnskog, sötvatten och lättskötta. 

Neontetror gillar jag personligen så blir antagligen sånna och något mer då jag gärna har någon mer "större" fisk som huvudroll i akvariedelen om ni förstår vad jag menar.

Funderade också på om det finns någon vattensköldpadda som fungerar på den lilla vattenytan istället men hittade inga från sydamerika som var lagom storlek, missar jag något så säg till men tänk på vattenytan.

Och är osäker på om basilisker kan typ fiska eller något i den stilen.

Problem med att basilisken skiter ner i vattnet vet jag finns men jag kommer lösa det på något vis alternativt skita i fiskarna men om någon har en jättesmart lösning så är ni välkomna att skriva i tråden.

Medlem i SkHF
38
44
Lilja:
Jag är själv en sucker för Mikrogeophagus ramirezi (nominat). Jättefina och rätt roliga att se på när de håller på att bygga sin håla. Så jag skulle rekommendera 1 par såna.

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Lilja skrev:
Jag är själv en sucker för Mikrogeophagus ramirezi (nominat). Jättefina och rätt roliga att se på när de håller på att bygga sin håla. Så jag skulle rekommendera 1 par såna.

Känns som att de är i en storlek som basilisken skulle jaga.
Lilja skrev:

Tack för tips!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild