Goa tips ang. ödlor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

30
40
Vortiger:
Tjena alla trevliga reptilägare där ute!
Jag har funderat lite o skulle behöva lite tips.

De är nu så att jag haft min taggsvansvaran i runt 2 år och de är verkligen fantastiska reptiler.
De är allt jag söker; aktiva, "sociala", nyfikna o energifyllda små liv. Så perfekta att jag vill ha någon till, men inte av samma art fast liknande. Ska förklara vad jag menar.

Så jag kollar bland er där ute om ni har några tips på ödlearter som är likt en taggsvans. Behöver inte vara på pricken fast lik i sättet om ni förstår vad jag menar.

Har egentligen bara 3 krav:
- Den ska ungefär vara runt 20-70cm i storlek
- Den ska ha en köttätardiet, insekter, kött mm.
- Den ska vara aktiv

Har ni några idéer o artförslag? :) 

Viktigt! 
Den ska naturligtvis bo i ett eget annat terrarium som anpassar sig till dess egen miljö o behov. Ifall det var oklart.

Vänligen, V

Edit: Trådtiteln kanske inte förespråkade vad jag ville men ni hajar huvudkonceptet om vad jag är ute efter.

163
104
Melsson:
Finns flera mindre varaner. Varanus primordius och varanus storri är de jag kommer på men det finns fler. Du kan börja kolla på dem.

30
40
Vortiger:
Melsson skrev:
Finns flera mindre varaner. Varanus primordius och varanus storri är de jag kommer på men det finns fler. Du kan börja kolla på dem.

Tusen tack min vän! Ska kolla in o läsa på om dem :)

163
104
Melsson:
Vortiger skrev:

Tusen tack min vän! Ska kolla in o läsa på om dem :)

Inga problem :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild