Skötselråd Tigergecko (ptyodactylus tigrinus)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
5
Danne703:
Hej vi har blivit med tigergecko (ptyodactylus tigrinus) och skulle behöva all info om denna art. Jag har sökt men hittat inga skötselråd. Så om det är någon här som sitter på kunskap om denna  lilla ovanliga art så dela gärna med er.

5481
4194
Tropfrog:
Skaffade du djuren innan du skaffade kunskapen?

Börja med att läsa på om skillnaden mellan ras och art.

Mvh
Magnus 

2
5
Danne703:
Ber så mycker om ursäkt attt jag skrev ras och inte art. Jag var inte ute efter översittare med dumma komentarer. Och jo jag har skaffat mig kunskap om djuren. Men kan man få förmycket kunskap är då min fråga? Denna art var förr inte så ovanlig i skandinavien.  Och bör därför finnas mycket kunskap om men inte så mycket på nätet. 

5481
4194
Tropfrog:
Då är vi två som inte fått den reaktion vi förväntade. Känns inte helt fräscht med personangrepp i forumet.

Mvh
Magnus 

5481
4194
Tropfrog:
Om det är Pachydactylus tigrinus du menar så finns här hyggligt heltäckande information:

dreamaquatic.com/da-gecko-cat.html

Det finns två lokaler, Zimbabwe och Mozambique. Det verkar kunna skilja lite i skötsel, så du behöver nog veta vilken du har.

Här finns en artikel av francis Girard om arten, tidningen går att beställa från Herp digest:

www.herpdigest.org/gekko.html (vol 4 no 1)

MVH
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild