Leopardgecko ska resa bort en månad

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
0
Dirok:
Hej jag ska resa bort i en hel månad. Vad ska jag göra med min gecko??? Jag har ett kylskåp som man kan välja grader på. (Inte ett vanligt kylskåp) den är till för reptiler. Hur kalt ska det vara isåfall. Och kommer den behöva mat. Liksom vaknar den någon gång mitt i dvalan? 

10
8
elinasvensson:
Enligt djurskyddslagen ska djur inklusive reptiler ha daglig tillsyn. Även om den dvalas ska även den kollas till med jämna mellanrum. Dessutom är det fel årstid att dvala en leopardgecko, så detta är inte ett alternativ tyvärr. Har du ingen släktning, vän eller kanske till och med någon granne/bekant som skulle kunna ställa upp som ödlevakt? Antingen att de kommer och tittar till och matar din gecko hemma hos dig, eller att du flyttar terrariumet tillfälligt till dom så kanske det underlättar. Deras skötsel är ganska enkel och inget krävande, så det kan även de som inte har någon större erfarnehet inom reptiler klara av. Om inte det funkar så kanske du kan höra med dina lokala djurbutiker om det skulle gå att din gecko bor där ett tag. 

10
0
Dirok:
Okej, tack så hämst mycket. Jag har en granne som kan checka in på min gecko medans jag är borta. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild