Fuktlåda storlek

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
1
Inkan88:

Hej, har just skaffat en fuktlåda. Lite puckat, så mätte jag inte hans grotta som han har idag och som han älskar att ligga i. 
Jag har haft en fuktlåda, men den var för liten. När jag sen stod i affären, så blev jag jättefundersam på storleken, så jag behöver lite hjälp.

Hans grotta han gillar har storleken L 28 H 16 B 16 ca mått. Plastlådan har måtten ni ser på första bilden. Den är lite i högsta laget, men ska jag skaffa en ny mindre tro? Hela han syns dock inte på bilden, men ville inte störa honom där i mossan :-) Han trivs dock i den verkar det som, för nu har han legat där hela dagen. Hålet i plastlådan blev även det lite stort. Detta kanske inte gör så mycket dock. Det som blir är att han iof drar ut lite mossa.

Vad tycker ni, byta till en mindre och har ni tips på en vettig låda?

28
50
Scarletmajesty:
Det enda problemet jag ser är att om hålet är lite för stort så kan det bli svårt att hålla fukten kvar där inne. 

17
1
Inkan88:
Scarletmajesty skrev:
Det enda problemet jag ser är att om hålet är lite för stort så kan det bli svårt att hålla fukten kvar där inne. 

Tack! Ja det är juh en tanke förstås. Han tycker iallafall att de va de bästa som hänt honom just nu

17
1
Inkan88:
Inkan88 skrev:

Tack! Ja det är juh en tanke förstås. Han tycker iallafall att de va de bästa som hänt honom just nu

Tilläggsfråga, har ni öppningen på en sida eller ovansidan?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Inkan88 skrev:

Tilläggsfråga, har ni öppningen på en sida eller ovansidan?

Jag kör ett runt hål i ena hörnet på en långsida på mina fuktlådor, säkert en smaksak. Men hålet uppåt känns det som väl mycket fukt sticker iväg ut och upp :) 

Tycker din ser lagom ut.. Man kan ju köra två fuktlådor om man vill. En på vardera sida i terrariet, i olika storlekar om man vill det :) 

17
1
Inkan88:
Jonas_ skrev:

Jag kör ett runt hål i ena hörnet på en långsida på mina fuktlådor, säkert en smaksak. Men hålet uppåt känns det som väl mycket fukt sticker iväg ut och upp :) 

Tycker din ser lagom ut.. Man kan ju köra två fuktlådor om man vill. En på vardera sida i terrariet, i olika storlekar om man vill det :) 

Ja, de kan man juh såklart -:)  Börjar bli trångt bara *ler*
Oki, men då får de bli så här så länge. 
Tack....  -:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild