Tips ang. Rosenboa & Kalifornisk kungssnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
1
LukarTankar:
Hej, har suttit och funderat över att skaffa en orm, och tankarna har fallit på antingen en Rosenboa eller en Kalifornisk kungssnok. Är nybörjare inom ormar, men dessa verkar passa mig bäst under mina egna förhållanden. 

Det jag dock funderar på angående båda ormarterna, är några frågor.

Bottensubstrat, vad funkar bäst för dem? Har hört att rosenboan kanske kan ha krossade (Väldigt krossade!) valnötsskal, annars har jag absolut ingen koll på vad antingen av de två behöver eller gillar av sig.

Dekoration om man ska säga så, vad behöver de för stenar (storlek, form, osv. Läst att Rosenboan kan behöva en liten klättersten. Supertacksam, reptileexpert.), vad finns det för ideella gömställen att fixa.

Lampor, vad finns det för bra sorters lampor och värmelampor? Har läst här t.ex. att Rosenboan kan behöva en plats att hålla sig i värme, samt en kyligare plats.

Allt annat jag bör ta in! Supertacksam! 

17
1
LukarTankar:
Jo, har hört att det kan vara dåligt med metallnät ovanför Rosenboan's terrarie, då de kan nosa på det och det kan bli konsekvenser. Vad bör jag isåfall skaffa som "tak".

28
50
Scarletmajesty:
Har du läst skötselråden om de båda här på sidan? De tar upp alla dina frågor. Värme, ljus, bottensubstrat och dekoration.

Som skydd kan du ha vad du vill, en upp och ned vänd låda med hål, en barkbit, trähus etc.

Alla växelvarma djur behöver en kallare och en varmare sida, inte bara rosenboan.

17
1
LukarTankar:

Scarletmajesty skrev:
Har du läst skötselråden om de båda här på sidan? De tar upp alla dina frågor. Värme, ljus, bottensubstrat och dekoration.

Som skydd kan du ha vad du vill, en upp och ned vänd låda med hål, en barkbit, trähus etc.

Alla växelvarma djur behöver en kallare och en varmare sida, inte bara rosenboan.

Ja, har läst på här och över andra sidor! Men samtidigt kan det kan vara att jag missat detta. Försökt att skriva ut så mycket information som möjligt i starten. Får ta och läsa om, tack (:

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild