Foder-Stockholm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
7
JLG:

Så jag är påväg att få hem en kungspyton om någon vecka..

Jag har sökt och sökt efter vars fan man kan köpa frysta råttor i närområdet... den enda butiken som verkar ha ormfoder är zoo.se i bromma men de verkar bara ha möss och enligt uppföderan så äter hon just nu råttfuzzies, möss skulle nog gå bra just nu medans hon är bara barnet liksom, men för eller senare så kommer väl hon växa ifrån hennes musdiet och man kommer behöva gå över till råttor i alla fall!

Någon som känner till någon butik i Stockholm som säljer ormfoder? då ingen verkar "stoltsera" den produkten online iaf.

(Jag känner till Rbreptiler, men det är bökigt för mig att åka ut dit, skulle hellre hitta en butik inne i Stockholm)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
JLG skrev:
Så jag är påväg att få hem en kungspyton om någon vecka..

Jag har sökt och sökt efter vars fan man kan köpa frysta råttor i närområdet... den enda butiken som verkar ha ormfoder är zoo.se i bromma men de verkar bara ha möss och enligt uppföderan så äter hon just nu råttfuzzies, möss skulle nog gå bra just nu medans hon är bara barnet liksom, men för eller senare så kommer väl hon växa ifrån hennes musdiet och man kommer behöva gå över till råttor i alla fall!

Någon som känner till någon butik i Stockholm som säljer ormfoder? då ingen verkar "stoltsera" den produkten online iaf.

(Jag känner till Rbreptiler, men det är bökigt för mig att åka ut dit, skulle hellre hitta en butik inne i Stockholm)

Mässor i Stockholmsområdet flera gånger per år :-) 
Nästa är 25e den här månaden i Södertälje. Jag köper allt mitt frysfoder på mässorna. Brukar fylla upp frysen en eller två gånger per säsong. 

Fysiska butiker brukar ta hutlöst höga priser per foderdjur! 

13
7
JLG:

Jonas_ skrev:

Mässor i Stockholmsområdet flera gånger per år :-) 
Nästa är 25e den här månaden i Södertälje. Jag köper allt mitt frysfoder på mässorna. Brukar fylla upp frysen en eller två gånger per säsong. 

Fysiska butiker brukar ta hutlöst höga priser per foderdjur! 

Jag ska faktiskt och hämta upp henne just på den mässan :P

Tyvärr har jag dock bara ett litet frysfack i min lägenhet så om jag kan brunka upp ordentligt vettefan!

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
JLG skrev:

Jag ska faktiskt och hämta upp henne just på den mässan :P

Tyvärr har jag dock bara ett litet frysfack i min lägenhet så om jag kan brunka upp ordentligt vettefan!

Då köper du foder i samband med mässan är mitt tips, bra priser och stort utbud vanligtvis :-) 

Nej har du 1 orm behöver du antagligen inte bunkra upp några mängder, 15-20 foderdjur räcker ju många månader, ett år :-) 

2
0
patrikbh:

Köp på mässan, har du bara en orm så klarer du dig lenge med et frysfack, specielt när det är en ung KP :-) 

Är det kris så är det bättre att ta den lite bökiga turen til RB-reptiler. Hyfsat lett att ta sig dit med pendel/buss, tips är att fråga dom på fb dagen innan om dom har riktig storlek inne så du inte åker för ingenting.  

Vet ej om hökarengen zoo finnes lengre men dom brukade ha foderdjur. 

13
7
JLG:
patrikbh skrev:
Köp på mässan, har du bara en orm så klarer du dig lenge med et frysfack, specielt när det är en ung KP :-) 

Är det kris så är det bättre att ta den lite bökiga turen til RB-reptiler. Hyfsat lett att ta sig dit med pendel/buss, tips är att fråga dom på fb dagen innan om dom har riktig storlek inne så du inte åker för ingenting.  

Vet ej om hökarengen zoo finnes lengre men dom brukade ha foderdjur. 

Jodå, nog kommer jag handla medans jag är där :) 

2
1
Dillees:
Det finns nästan alltid det man vill ha på Komodo zoo I hökarängen. Bra priser också
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild