Vad sätter man för pris?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
Megasigrid84:
Hej! Kommer få hen hel del ungar från trynsnok i juli om jag har bra tur med alla 30 äggen hon fick. Nu undrar jag vad man sätter för pris på friska välmående ormar som äter bra. 
Morpherna som blir är :
Anaconda het axanthic , het albino
Och 
Normal het axanthic,  het albino
Sen kan priset variera pga kön med så skriv gärna vad som är lämpliga priser för både honor och hanar och neroende på morph. Skall va så de blir sålda men utan att ta för lite för dem heller ju.

5387
4126
Tropfrog:
Man sätter ett pris som är så högt som möjligt, men ändå får alla sålda. Kolla vad andra tar är ett bra sätt att få ett hum om vad man kan ta.

Mvh
Magnus 

4
1
Megasigrid84:
Tack magnus men det hjälpte eb så mycket. Haha fått riktlinjer från en men skulle vilja höra från fler vad som är lämpligt.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Man får utgå från priset och värdet i föräldrarna när man sätter pris på juveniler. Man kan även undersöka vad liknande ormar säljs för i olika annonser :-) 

För föräldradjuren ligger priset aningen högra vanligtvis än dess avkomma. 

1
0
Gamrate:
Megasigrid84 skrev:
Hej! Kommer få hen hel del ungar från trynsnok i juli om jag har bra tur med alla 30 äggen hon fick. Nu undrar jag vad man sätter för pris på friska välmående ormar som äter bra. 
Morpherna som blir är :
Anaconda het axanthic , het albino
Och 
Normal het axanthic,  het albino
Sen kan priset variera pga kön med så skriv gärna vad som är lämpliga priser för både honor och hanar och neroende på morph. Skall va så de blir sålda men utan att ta för lite för dem heller ju.

Friska välmående djur kan man ta ledigt bra betalt för.  Alla djuren ska ha uppfödarbevis och bild på täckningen på exempel huvudet likt ett fingeravtryck på ormen så att djuret inte kan förväxlas  även på  uppfödarbevis på föräldrar djuren är bra att få med så att man kan ta kontakt med dom gammla uppfödarna. För på ett enkelt sett spåra blodslinjer.inte helt ovanligt att besläktade djur avlads för att få fram "defekter"/Morpher".

Sen finns de Morpher som inte ska avlas på kp spider och spilota jaguar då de finns stor chans att djuren börjar wobbla efter en tid. Jag skulle inte vilja sälja sälja ett sånt djur till någon som vill ha en fin orm. 

4
1
Megasigrid84:
Tack men detta rör sig om trynsnokar och ej kp. har typ koll nu. Tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild