Tips på inredning till skäggagamsterrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Fredrik_89:
Hej,

Jag kommer på onsdag att skaffa min allra första skäggagam och skulle gärna vilja ha tips på hur man kan göra ett snyggt terrarium till den.

Alla tips tages tacksamt emot.

40
43
Kulla:
Snyggaste är att efterfölja deras normala habitat. Kan du ingenting om deras naturliga habitat så dra en Google sen låt fantasin flöda bara :)

4
0
Fredrik_89:
Kulla skrev:
Snyggaste är att efterfölja deras normala habitat. Kan du ingenting om deras naturliga habitat så dra en Google sen låt fantasin flöda bara :)

Det jag funnit är att man kan välja på två sorters habitat.
Öken eller stepp och personligen så gillar jag en blandning då det kan vara snyggt med både stenar och rötter.

Så jag står lite och velar då jag vill ju att den ska trivas men att det samtidigt ska vara snyggt att kolla på och inte bli en enda rörig inredning =)

40
43
Kulla:
Nu har inte jag skäggagam men om jag hade haft det hade jag kört lite Ljung som ”växt” sen hade jag kört en stenrös/berg samt lite rötter nedanför det med lite grästuvor 

Medlem i SkHF
1068
1217
NellyNiklas:
Fredrik_89 skrev:

Det jag funnit är att man kan välja på två sorters habitat.
Öken eller stepp och personligen så gillar jag en blandning då det kan vara snyggt med både stenar och rötter.

Så jag står lite och velar då jag vill ju att den ska trivas men att det samtidigt ska vara snyggt att kolla på och inte bli en enda rörig inredning =)

Skäggagamer träffar man på lite här och var. Allt från förortsmiljö (Australienare  är glada för att ha mycket träd, buskage och liknande i sina trädgårdar) till subtropisk öken och torr Eucalyptus/skogsmiljö. 

Som Kulla säger så är nog den bästa miljön lite blandad. Häftar fast lite bilder för inspiration =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild