Min Crestie har blivit skräckslagen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
13
HeartbeatReptile:
Okej så jag har en Ögonfrans gecko hane som föddes Maj 2016. Fram tills runt november 2018 har han varit lugn som en filbunke. Den perfekta nybörjare geckon kan man säga. Orädd för i princip allt. Något måste ha hänt honom för plötsligt har han absolut panik när jag ska ta ut honom från terrariet och om det händer något hastigt när man håller i honom. Det är väldigt olikt hans ”normala” personlighet. 

Finns det någon lösning på detta? Vad tror ni kan ha hänt? Har han ont någonstans? Ska jag ta honom till en veterinär?

(Dessutom har han kvar svansen fast att han är såpas rädd? Han har till och med klämt den i terrariedörren men den sitter där den sitter. För att svara på den frågan så kan det inte vara att han klämde sig som orsakat detta. Han klämde den när han knappt var 1 år gammal och han blir 3 i maj.)

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Ta inte ut honom överhuvudtaget.

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:
Jag säger också låt bli att försöka ta ut den från terrariet :-) dom är dåligt anpassade till mänsklig hantering. Står även i majoriteten av alla skötselråd och faktaböcker att man ska undvika hantering av dessa ödlor. Ödlan tjänar absolut ingenting på att bli utplockat i fel miljö och bevisligen blir den stressad och livrädd av det :-) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild