Reptiler till ett 30x30x45 terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
2
Ermanbriks:
Hejsan! Har två 30x30x45 terrarium där jag just nu har ögonfransgecko juveniler. 

Undrar om ni vet några bra reptiler som kan bo i dessa terrarium när mina fransar har vuxit ur dom? Gärna någon gecko.

Tack i förhand.

5390
4130
Tropfrog:
Enligt L80 kan du ha en till tre st trädlevande ödlor under 15 cm st. Man skulle kunna tänka sig jungfrugeckos, men då måste du vara beredd på regelbunden avkomma som måste flyttas.

Det finns ju några små phelsumas. Men egentligen känns det besvärligt att få till det rätt med miljö och ljus för dem.

Det som känns bäst är nog ändå någon av de mindre spaerodactylus. s difficilis kanske?

Mvh
Magnus 

10
2
Ermanbriks:
Ja jag har kikat lite på spaerodactylus. s difficilis. Phelsumas låter intressanta. Ska titta lite mer på dessa.

Är även lite intresserad utav grodor. En liten trädgroda hade väl funkat att ha i ett sådant litet terrarium?

Mvh Petter

5390
4130
Tropfrog:
L80 säger att du kan ha trädlevande grodor på max 2,5 cm. Jag tror inte att det finns så små trädgrodor. Då får du nog titta på pilgiftsgrodor istället. Ranitomeya eller oophaga.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild