Skjutglaslister och tjocklek på glas ??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
25
Odesten98:

bygget börjar ta form för oss nu och det är dags att få tag i skjutglas lister i aluminium och glas.

Listerna vi ska ha behöver va 190cm. men vi vet inte vart vi ska leta haha.

Sen har jag en fundering på hur tjockt glas vi ska ta som sjuktglas,terrariet ska bebos av en boa på dryga 2m.

Sjävla terrariet är 2,5 meter långt och 2 meter högt och 1 meter djupt, så behövs de va kraftigt glas å så ? funderade på 6mm glas men det kanske blir för "tunt"?

är helt ny på detta med byggen xD

Medlem i SHF
295
663
viper66:
Hos mig:) eller närmaste glasmästare. 4mm räcker gott.

15
25
Odesten98:

viper66 skrev:
Hos mig:) eller närmaste glasmästare. 4mm räcker gott.

har du så vore de toppen! vad ska du ha för lister isf ?men du är ju så dryg å bor en bit bort haha XD

46
41
Billingstefan:
Ska det va glas på hela fronten så kan du nog glömma vanliga lister och glas.
Har ett 2x1x1 m och då med 2 st 4mm glas som front i skjutglaslist och då e dom ju ca 103x80 cm st och det är lite tungt att dra så tror inte du fixar såna stora glas.

15
25
Odesten98:
Billingstefan skrev:
Ska det va glas på hela fronten så kan du nog glömma vanliga lister och glas.
Har ett 2x1x1 m och då med 2 st 4mm glas som front i skjutglaslist och då e dom ju ca 103x80 cm st och det är lite tungt att dra så tror inte du fixar såna stora glas.

Nej hela fronten ska inte va glas

Medlem i SHF
295
663
viper66:
Är man orolig för vikt. Så kan man dela av det vågrätt så man får 4 rutor. Två uppe och två nere  då har man genast halverat vikten. 

46
41
Billingstefan:
Odesten98 skrev:

Nej hela fronten ska inte va glas

Hur stor yta ska vara glas då?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild