GTP Uppfödare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
18
Davgust:
Hej!

Då jag inom en snar framtid har tänkt att införskaffa mig min första GTP så tänkte jag höra efter här ifall någon kan rekommendera uppfödare här i Sverige?
Har försökt att söka runt på diverse forum och google utan någon större lycka så hoppas på att få hjälp här!

Mvh

83
68
LennieN:
Många som försöker, men få som lyckas. Du får hålla koll på Köp & Sälj-sidan, så dyker det säkert upp nåt.

Att avla GTP är inte som att avla kungspyton, även om du sätter ihop ett par, så är det inte säkert dom vill para sig, och det kan ta flera månader innan det händer nåt. Sen ska du få ägg som är fertila, sen ska du lyckas hålla äggen vid liv i äggkläckaren, har du tur med det så har du ungar som du ska lyckas få att äta så dom inte dör.

Sen håller många tillbaka sina ungar pga. att man inte vet hur dom kommer se ut förrän efter ca. ett år. Vissa kan man se att dom kommer bli speciella, men andra ser helt vanliga ut, men blir helt fantastiska senare. Så att avla GTP är ganska tidskrävande och tär på tålamodet, då det inte är ett säkert kort och inget man kan planera för att få klirr i kassan, om man inte har ett par hundra djur och en stor lokal. Den enda jag vet som kunde livnära sig på att avla GTP på heltid var Rico Walder på Signal Herp, alla andra har det som extrapengar vid sidan om sitt riktiga jobb om dom lyckas få nåt.

Medlem i GHF, SkHF
35
35
Kiiim:
Vet ej hur det ser ut med ungar hos honom i år men kan starkt rekommendera cregard reptiles.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild