Dvärgskäggis lampor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
14
Terty55:
jag ska skaffa en dvärgskäggis som ska få gå i antingen ett exo terra 90x45x60 eller ett hembyggt 120x60x60. Tror ni att en solar Raptor 50w spot, en keramisk värmare och eventuellt en av exoterras UVA lampor. Låter det som tillräckligt med lampor eller till och med overkill?

94
66
Emeraldswift:
Terty55 skrev:
jag ska skaffa en dvärgskäggis som ska få gå i antingen ett exo terra 90x45x60 eller ett hembyggt 120x60x60. Tror ni att en solar Raptor 50w spot, en keramisk värmare och eventuellt en av exoterras UVA lampor. Låter det som tillräckligt med lampor eller till och med overkill?

Hej.kul att du ska skaffa en dvärg skäggis dom älskar solen så dom mår bäst i ett ljust terrarie . Mitt tips är att kika på skölpaddsgrejer där har dom all belysning du behöver. Jag hadde använd mig av en t5ho armatur för dubbla ljusrör och   Haft 2 dagsljusrör i den . Sen för uv gör solar raptor hid lampor som är kanon vet inte om det är hid du menar. Jag gillar även att använda mig av halogenspot lampa som en extra solplats där ödlan kan värma sig utan uv. Jag hadde minst haft 120 60 60 till dvärgskäggis då dom är aktiva . Det är svårt att åstakomma så mycket ljus som i naturen så  ju ljusare desto bättre . Lycka till

173
59
mrvikke:
jag har en dvärgskäggagam och jag använder mig av mega ray 35w hid och det funkar kanon! 30cm avstånd från lampan och ner på en sten och får 40 grader. 

94
66
Emeraldswift:
Fin dvärgskäggis jag äger själv två stycken . Här är en bild på mitt terrariium jag kör metalhalogen lampor plus hid 35 w och en led armatur mått 150 60 60
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild