Hjälp (mandarin skink)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
4
Robertfreidlitz:
jag har en mandarin skink som heter Glenn. Jag skaffade Honom för 1 månadsen då var han circa tre år gammal. han vägrar att äta nu de senaste dagarna han har inte ätit på 5 dagar. ska jag åka till veterinären eller har ni något förslag

6
14
AlvenA:
Du behöver inte åka till vetrinären om ditt terrarium möter de levnads standarder som en Mandarin Skink behöver och ger den varierade olika insekter som föda. Det är normalt för en ny anländ reptil att ta det lugnt gällande maten i början då reptilen måste få en chans att anpassa sig till sitt nya hem. Ge han mat via pincett eller lägg i en skål max 1 gång per dag så sker det automatiskt. Kela ej med den eller plocka upp den, låt den bara anpassa sig till sitt nya hem. Har aldrig hört om en reptil som självmant svält ihjäl om mat alltid funnits framme. Har fått hem flera olika mandarin skinkar, eldskinkar, leopardgeckos, taggsvansar osv. som inte ätit på veckor. Sen sker det plötsligt. Ta det bara lugnt o följ de jag skrev :) Se även alltid till att ha färskt vatten framme och ha luftfuktigheten på runt 80% för en mandarin skink, många gömställen är även en rekomendation och tjockt lager jordblandning ca 8-10cm som botten material. Allt kommer att ordna sig :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild