Kalcium/kalk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
1
LukarTankar:

Hej, jag behöver veta vart och i vilka butiker man kan t.ex. handla trygg och säkert kalkpuder som tillskott till då ögonfransgecko.

Jag tackar stort för svar!

5482
4196
Tropfrog:
Jag köper mitt på Hornbach.

MVH
Magnus

17
1
LukarTankar:

Tropfrog skrev:
Jag köper mitt på Hornbach.

MVH
Magnus

Tack så mycket!
Dock undrar jag om du då väljer något/någon speciellt märke eller förpackning? Kollade in hemsidan som verkar vara full av olika sorters kalk, vill inte råka ta fel (:

22
5
Isabella:
LukarTankar skrev:
Hej, jag behöver veta vart och i vilka butiker man kan t.ex. handla trygg och säkert kalkpuder som tillskott till då ögonfransgecko.

Själv så har jag köpt denna Calisum från denna hemsida utan som helst problem.  Snabb och säker leverans.  

www.cyberzoo.se/terrarie-reptil/vitaminer-reptiler/zoo-med-repti-calcium-227-g-med-d3-utan-fosfor.html 

5482
4196
Tropfrog:
LukarTankar skrev:

Tack så mycket!
Dock undrar jag om du då väljer något/någon speciellt märke eller förpackning? Kollade in hemsidan som verkar vara full av olika sorters kalk, vill inte råka ta fel (:

Kalk är väl kalk?? fast det skall nog vara med vitamin d3 också?

Jag hittar bara två på deras hemsida båda från exo terra, flytande och pulver. Jag använder pulver för att pudra foderinsekter med. Flytande funkar nog bara om du skall göra egen fruktgröt. Men då är CGD bättre och inehåller all calcium som behövs.

MVH
Magnus

504
396
Crippa:
Köper alltid sköldpaddsgrejer's kalk.

56
24
LeopardGecko_13:
LukarTankar skrev:

Köper alltid zoo med, tycker det funkar jättebra! Stora burkar, det finns med och utan d3, de har även multivitamin. finns på Zoogiganten

5482
4196
Tropfrog:
LeopardGecko_13 skrev:

Köper alltid zoo med, tycker det funkar jättebra! Stora burkar, det finns med och utan d3, de har även multivitamin. finns på Zoogiganten

TS bor i Stockholm. Lite väl saftigt att åka 140 mil ToR för kalk :)

Mvh
Magnus 

173
59
mrvikke:
detta använder jag, www.herperschoise.se/product.html/miner-all-1?category_id=37

56
24
LeopardGecko_13:
Tropfrog skrev:

TS bor i Stockholm. Lite väl saftigt att åka 140 mil ToR för kalk :)

Mvh
Magnus 

jaha, nej det är ju inte värt det hahah, men det brukar finnas bra på mässor, södertäljemässan kanske
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild