Lerbakgrund

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

105
33
Fuffesnuff:
Är det någon som har provat att använda lera.

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
Har bara använt mig av excavator-sand till mina Nephrurus-geckos, för att göra lite gångar och annat som ödlorna kan gräva i. Det blev ordentligt hårt, så fick blanda i lite vanlig sand för att få det lösare. 
Ska du göra en bakgrund, så hade det säkert funkat också, men just den leran behöver vara torr för att den ska hålla sig.

Det finns andra typer av lera, exempelvis bentonitlera, men har inte erfarenhet av detta.

Till mina terrarier med fuktigare klimat har jag använt mig av fogskum som jag sedan täckt med silikon blandat med kokoshumus (typ exo-terra plantation soil) för att göra bakgrunder.

Tills andra kommer med tips kan du gärna kika in denna samlingstråden om du vill ha lite tips på bakgrundsbyggen:
www.terrariedjur.se/forum/thread/2476

2966
1648
Hoggaforfan:
Min vattendel är lera, cement och pva
Finns en hel del som testat det, nackdelen är att man kan inte ha för brant lutning (för mig det är 25% men kan minnas fel) utan tillsatser och att det måste vara konstant fuktigt för att inte spricka och ramla sönder
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild