Funderar på att dela upp ett terrarie

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
9
Avicularia:
Som är i glas. Tänkte på plexiglas som är billigare och lättare att arbeta med än glas.
Några förslag?

121
70
Mirpa:
Avicularia skrev:
Som är i glas. Tänkte på plexiglas som är billigare och lättare att arbeta med än glas.
Några förslag?

Plexiglas blir ju mycket lättare repigt än vanligt glas och är inte lika stabilt. Det beror ju klart på hur du har tänkt dig att göra och hur stort men ska du bara silikonera fast en vägg mitt i terrariet så tror jag att en måttbeställd glasskiva från en glasmästare är enklare. Och är den inte jättestor är det inte så stor skillnad i pris heller tror jag. 

Fast du kanske är mycket bättre än mig på att såga rakt

2966
1648
Hoggaforfan:
Limma plexiglas är ingen höjdare heller. Glasskiva eller bygga en bakgrund emellan?

198
112
MoreliaMikael:

Som ovanstående talare redan nämnt så är plexi inte alltid så lätt. 
Silikon fastnar dåligt på plexiglas t.ex, och har flera vänner som försökt skapa en skiljevägg på så sätt men sedan blivit besvikna.
Att fixera plexiglas mot plexiglas är en helt annan historia, för det kan du kemsvetsa ihop med t.ex aceton. Men när glas kommer in i bilden så har du i princip två olika skivmaterial vars bindande natur motsätter den andres.

Jag skulle köra på glas. Gå till en glasmästare och kolla lite vad de tar för det måttet du behöver. Det är faktiskt mycket billigare än vad man tror att kika med sin lokala glasmästare. Därefter kan du använda akvariumsilikon eller djurvänlig, transparent (om så önskas) våtrumssilikon.

5551
4227
Tropfrog:
Om man ändå vill limma plast mot glas så är produkten superstrong fix and seal ganska så bra. Men det blir nog både dyrare och sämre än glas och silikon.

Mvh
Magnus 

47
9
Avicularia:
Tack för alla svar. Blir glas om jag nu ska dela upp den =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild