Ska dela upp ett terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
9
Avicularia:

Köpte ett terrarium till min p.ornata som är alldeles för stor. Så jag ska dela upp den i två så jag kan fllytta över en annan tarantula på ena sidan.

Hade tänkt använda akrylic  material, dock har jag ingen aning var man inhandlar detta I Stockholm. Såg nu att Julia verkar ha det :)

Tar också gärna emot förslag om t.ex bästa sättet att skära i akrylglaset

Såhär ser terrariumet ut, man öppnar genom att dra en sida åt gången öppnar 50/50

imgur.com/a/fWeMH44

5474
4192
Tropfrog:
akryl är riktigt besvärligt att limma mot glas. Om du ändå vill använda dig av det så är väl det bästa att beställa i rätt storlek från början. Fintandade sågar klarar att dela det, men det blir sällan snyggt och rakt. Kanske iofs bara jag som är slarvig :). Lycka till!

MVH
Magnus

47
9
Avicularia:
Tropfrog skrev:
akryl är riktigt besvärligt att limma mot glas. Om du ändå vill använda dig av det så är väl det bästa att beställa i rätt storlek från början. Fintandade sågar klarar att dela det, men det blir sällan snyggt och rakt. Kanske iofs bara jag som är slarvig :). Lycka till!

MVH
Magnus

Borde väl finnas något lim som är effektivt för just det ändamålet? Jo  tänkte att det kan vara svårt att skära i plexiglas, kräver säkert någon maskin för precesion. men är också lite kluven om måtten på terrariet om jag går efter de och itne passar men en en liten springa gör inge så länge tarantularna inte kan bemöta varandra haha
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild