Mörk Fogskum

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
48
Bananqaj:
Hej letat runt efter grå/svart/ mörk fogskum.
sett märket Touch'n foam fogskum, men läst att det inte expanderar så mycket så man måste andvända väldigt många flaskor. ska köra på ett exo terra 90x45x90, så känns som att det kommer gå åt lite.
kommer bygga lite på sidorna oxå så vill inte att det ska synas massa gult från utsidan som är tyvärr vanligaste färgen på fogskum har jag märkt.
hur många flaskor tror ni att det går åt på den storleken av terrarie?

5476
4193
Tropfrog:
Mörkt fogskum är inte särskilt snyggt genom glaset heller. Jag använde vanligt gult fogskum och satte svart plastfilm på utsidan. Kolla min tråd i terrariebygge som heter regnskog.

Mvh
Magnus 

2966
1648
Hoggaforfan:
Bananqaj skrev:
Hej letat runt efter grå/svart/ mörk fogskum.
sett märket Touch'n foam fogskum, men läst att det inte expanderar så mycket så man måste andvända väldigt många flaskor. ska köra på ett exo terra 90x45x90, så känns som att det kommer gå åt lite.
kommer bygga lite på sidorna oxå så vill inte att det ska synas massa gult från utsidan som är tyvärr vanligaste färgen på fogskum har jag märkt.
hur många flaskor tror ni att det går åt på den storleken av terrarie?

illbruck är ljusgrön/gulgrön
Finns svart men den brukar vara rejält dyr.
Klä insidan med film, på med fogskum och skär bort filmen där fogskummet inte är?

47
48
Bananqaj:
Tropfrog skrev:
Mörkt fogskum är inte särskilt snyggt genom glaset heller. Jag använde vanligt gult fogskum och satte svart plastfilm på utsidan. Kolla min tråd i terrariebygge som heter regnskog.

Mvh
Magnus 

Okej tack för hjälpen. Jättw fint bygge 
:) 

47
48
Bananqaj:
Hoggaforfan skrev:

illbruck är ljusgrön/gulgrön
Finns svart men den brukar vara rejält dyr.
Klä insidan med film, på med fogskum och skär bort filmen där fogskummet inte är?

Smart, ska fundera på det
:) 

Medlem i SHF
35
15
realbosselarsson:
Måla insidan svart?
Film är ju såklart lättare att få bort om man nu får skummet att fästa ordentligt med filmen mellan.

Edit:
Film på utsidan är ju en variant såklart. 

5476
4193
Tropfrog:
realbosselarsson skrev:
Måla insidan svart?
Film är ju såklart lättare att få bort om man nu får skummet att fästa ordentligt med filmen mellan.

Edit:
Film på utsidan är ju en variant såklart. 

Jag har film på utsidan. Filmen är gjord för att fästa på glas. Men hur det är med fästförmågan mot byggskum har jag inte testat. Om man testar är det nog bra att göra det i mindre skala först.

Fäster man på insidan får man ett blankare utseende av plasten baksidas färg och mer att putsa. Fäster man på utsidan får man exakt den finishen som plasten har på framsidan utan filter. I mitt fall matt finish som inte minsta fingeravtryck syns på.

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild