zoophobas flyttas till större behållare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
75
23
Hallengren:
tjena

jo det är så att jag håller på att fixa runt med insekterna och förbereder för att skaffa kackerlackor, 
men så tänkte jag på mina zoophobas att dom skulle få en större behållare att vara i, 

så min fråga är om jag kan använda ogöslad torv blandat med sandlåde sand? eller ska jag bara ha torv?
och hur tjockt lager ska man ha? 
då dom gräver ner sig ju, sen behöver jag kunna hitta dom med när jag ska ge till skäggagamen :)

tack i för hand.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Hallengren skrev:
tjena

jo det är så att jag håller på att fixa runt med insekterna och förbereder för att skaffa kackerlackor, 
men så tänkte jag på mina zoophobas att dom skulle få en större behållare att vara i, 

så min fråga är om jag kan använda ogöslad torv blandat med sandlåde sand? eller ska jag bara ha torv?
och hur tjockt lager ska man ha? 
då dom gräver ner sig ju, sen behöver jag kunna hitta dom med när jag ska ge till skäggagamen :)

tack i för hand.

Varför inte ha dem i en bytta med lite havregryn och hundmat, där du sedan slänger ner lite frukt och grönsaker ibland?
Låter som om du gör det lite för avancerat bara för att hålla foderinsekterna. =)

Här finns för övrigt en artikel om hur du kan föda upp egna Zophobas.
www.terrariedjur.se/articles/41

Medlem i SkHF
75
23
Hallengren:
jo klart. tänkte mest på den är ju lite tradig burken dom kom med i. tänker ju inte nån jätte stor behållare.  
lite därför undran. :) 

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Hallengren skrev:
jo klart. tänkte mest på den är ju lite tradig burken dom kom med i. tänker ju inte nån jätte stor behållare.  
lite därför undran. :) 

En vanlig godisbytta eller glssbytta fungerar utmärkt att hålla dem i. =)

Medlem i SkHF
75
23
Hallengren:
nått i den stilen var min tanke med. nått i den storleken iaf. :)
men funkar alstså bra att ha dom i havregryn och hundmat. 
vilket jag har båda hemma, 

då jag har hund och katt med. :) ibland är det ju bra att ha massa olika djur. :)

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Hallengren skrev:
nått i den stilen var min tanke med. nått i den storleken iaf. :)
men funkar alstså bra att ha dom i havregryn och hundmat. 
vilket jag har båda hemma, 

då jag har hund och katt med. :) ibland är det ju bra att ha massa olika djur. :)

Fungerar kanon att köra så, sen grönsaker för att ge dem vätska.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild