Olika arter tillsammans?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
3
grapne:
"They do, however, make stunning additions to display terrariums, where they are compatible with dart frogs, day geckos, crested geckos and other small frogs and lizards with habitat requirements similar to theirs." www.reptilesmagazine.com/Red-Eyed-Crocodile-Skink-Care-And-Information/

Läst ovanstående om krokodilskinkar på reptilesmagazine's hemsida. (länken är där också)

Någon här inne som har erfarenhet av att ha olika arter tillsammans? Tänker mig att om en ska ha så borde ju kombon daglevande i träd och morgon/kväll på marken vara en ganska vettig kombo... Terrariet jag har hemma är 90x45x60 (bdh) med två skinkar i. Tänker i så fall Phelsuma klemmeri då de inte blir så stora men stora nog för att inte intresserad skinkarna.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Finns redan trådar om liknande ämne om du söker lite. :)

www.terrariedjur.se/forum/thread/4634

10
3
grapne:
Flyers90 skrev:
Finns redan trådar om liknande ämne om du söker lite. :)

www.terrariedjur.se/forum/thread/4634

Tack för länken, givande tråd :) 

Mest nyfiken blir jag på skillnaden mellan Sverige och USA. I artikeln nämns samlevnad mellan arter som har samma krav på miljö som något självklart. Här möter det stort motstånd. 

Vill tillägga att jag inte har några planer på att blanda arter. Jag är nyfiken. 

5482
4196
Tropfrog:
Tja, i USA kan Trump bli president, i Sverige skulle det vara en omöjlighet. Det låter som en tokig jämförelse, men det säger ändå något om hur olika vi är. Att vi har olika syn på djurhållning är inte så konstigt.

För att ge ett mer relevant exempel på skillnader så är det totalförbud mot viltfångade djur i Sverige, men fullt lagligt i USA.

Mvh
Magnus 

10
3
grapne:
Tropfrog skrev:
Tja, i USA kan Trump bli president, i Sverige skulle det vara en omöjlighet. Det låter som en tokig jämförelse, men det säger ändå något om hur olika vi är. Att vi har olika syn på djurhållning är inte så konstigt.

För att ge ett mer relevant exempel på skillnader så är det totalförbud mot viltfångade djur i Sverige, men fullt lagligt i USA.

Mvh
Magnus 

Du har så rätt så Magnus. 

Jag jobbar själv med sociala tjänstehundar och blir mörkrädd över hur de använder hundar i USA ibland. Visst är din jämförelse med Trump extrem men jag förstår vad du menar ;) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild