Tribolonotus gracilis (krokodilskink)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
3
grapne:
När vi skaffade två krokodiler här hemma var vi helt med på att de är en skygg art som vi inte kommer att se mycket av. Inget konstigt med det. 

Det jag inte tänkte på var att jag håller på att få gråa hår över att jag inte vet om eller hur mycket de äter! De bor i bio så de har gråsuggor i jorden, dubia som jag slänger in då och då samt en skål med zophobas. Jag räknar zobhisarna när jag lägger in dem så att jag vet om de blir ätna. Men kackerlackorna kan ju lika gärna gömma sig som de blir mat.

Ska jag avvakta med lackorna och köra på zophobas så att jag ser att de verkligen äter? Efter en vecka är det enda jag kan säga med säkerhet att en halv zophobas försvunnit. Önskar kackerlackorna var självlysande

5482
4196
Tropfrog:
En vecka är ingen tid .Många djur tar mycket längre tid än så för att aklimatisera sig i sin nya miljö och börja äta bra. Nu vet jag inte mycket om arten. Men tror ändå att du skall sitta lugnt i båten och ta det lugnt. Dubia blir väl för stora för att vara mat? Dumt att slänga in dem och riskera att de etablerar koloni.

Mvh
Magnus 

10
3
grapne:
Tropfrog skrev:
En vecka är ingen tid .Många djur tar mycket längre tid än så för att aklimatisera sig i sin nya miljö och börja äta bra. Nu vet jag inte mycket om arten. Men tror ändå att du skall sitta lugnt i båten och ta det lugnt. Dubia blir väl för stora för att vara mat? Dumt att slänga in dem och riskera att de etablerar koloni.

Mvh
Magnus 

Tack för ditt svar Magnus! 

Har fått till mig att krokodiler gärna jagar och skakar/slår sönder sin mat så att även större kackerlackor går bra. I vart fall slänger jag bara in kackerlackor av samma kön så att de inte ska bli fler därinne. Och jag sorterar ut de minsta.

Som du säger behöver de säkert mer tid på sig. Jag har bara sysslat med däggdjur innan och tänker att alla djur behöver äta varje dag

10
3
grapne:
Bara för att jag skrev den här tråden idag kom jag på hanen med en hel kackerlacka i munnen nu! Phu! ;) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild