Leopardgecko lämnar maskar utanför matskålen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

61
12
Alliminati:
Har märkt att mjölmaskarna hamnar utanför matskålen efter jag matat min gecko, matskålen har en särskild kant så maskarna kan inte klättra så undrar om det är möjligt att min gecko lämnar maskarna utanför eller tappar dem? Varenda gång jag har märkt en mask utanför så har jag kollat ordentligt efter andra och inte hittat något, jag vet också att maskarna var från matskålen då dem var täckta i pulver. Min leopardgecko är 5 månader gammal och jag har haft honom i lite över en månad. Undrar mest om detta har hänt någon annan? 

10
3
grapne:
Jag har också sån skål med kant för att mata mina med zophobas. Hittade en jäkel utanför idag jag med. Antar att de funderat på att käka den och blivit avbrutna. Krokodilskinkar är ju skygga så om de var på väg att ta en tugga när någon går förbi och skrämmer dem kan jag tänka mig att de kan släppa sitt byte. 

61
12
Alliminati:
grapne skrev:
Jag har också sån skål med kant för att mata mina med zophobas. Hittade en jäkel utanför idag jag med. Antar att de funderat på att käka den och blivit avbrutna. Krokodilskinkar är ju skygga så om de var på väg att ta en tugga när någon går förbi och skrämmer dem kan jag tänka mig att de kan släppa sitt byte. 

Min lilla gecko kanske är i trotsåldern och tycker maten inte duger hans fina smak. Nä men bra att veta att det iallafall fanns någon form av förklaring typ

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:
Men den tar väl en munfull från skålen och så ramlar väl några bredvid? Svårare än så är det antagligen inte :-) brukar ofta vara en rätt enkel och logisk förklaring. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild