Tropikariet helsingborg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
70
40
JonasW:
Hej!

Funderar på att göra ett besök på Helsingborgs tropikariet , har dock lite över 20 mil enkel resa så undrar om det är värt det ? 

Vill gärna se lite olika giftormar, vad har dom för arter?

Mvh 

5390
4130
Tropfrog:
Jag tycker definitivt att det är värt ett besök. Det är en ganska så bred djurpark med lite av det mesta. Jag är inte själv någon giftormsmäniska. Vad jag minns från mitt besök för tre år sedan är bara ett stort torrt terrarium med någon större giftorm i.

Det kan vara att jag missat någon eller att de skaffat fler sedan då. Om det bara är giftormar du vill se så är det inte värt 40 mils bilresa. Men om du har ett bredare naturintresse så är det definitivt värt ett besök.

För giftormar är universeum ett bättre val.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
JonasW skrev:
Hej!

Funderar på att göra ett besök på Helsingborgs tropikariet , har dock lite över 20 mil enkel resa så undrar om det är värt det ? 

Mvh 

Giftormsväg tror jag inte det är så jättemycket. gaboonhuggorm, nån diamantskallerorm, någon kobra (tror det var en bandad spottkobra), ögonfranshuggorm, mangrovesnok (om den räknas) var dom de hade när jag var där sist. Men helt klart värt det då det är en underbar miljö. Allting ser på något vist tropiskt ut och det är typ aldrig ett terrarium mot en svart vägg förutom på översta våningen, och mycket lösa djur och jättevackert.
Hittade denna:
www.youtube.com/watch?v=mRcqyAnbJ5s&t
Och del 2:
www.youtube.com/watch?v=2ERGgb4qNx4&t

Du ser ju att miljöerna är fina och alla detaljer är välgjorda.

Medlem i SkHF
70
40
JonasW:
Okej tack för era svar ! Hade fått för mig att dom har massa arter av giftormar eller är det borås tropikhus jag blandar ihop det med?

Jo jag är ju allmänt naturintresserad och då gärna tropiska miljöer så det kanske kan vara värt ett besök ändå dock är det som sagt giftormar jag främst är ute efter att se :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Har du 20mil enkel resa till Helsingborg kanske det kan vara en idé att ta både Helsingborg och Borås när du ändå är i "krokarna" eller hur jag ska uttrycka mig :-) 

496
213
David:
JonasW skrev:
Okej tack för era svar ! Hade fått för mig att dom har massa arter av giftormar eller är det borås tropikhus jag blandar ihop det med?

Jo jag är ju allmänt naturintresserad och då gärna tropiska miljöer så det kanske kan vara värt ett besök ändå dock är det som sagt giftormar jag främst är ute efter att se :)

Jovisst är det väl Borås som har ganska mycket giftormar. Många år sen jag var där så jag kan minnas fel. 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
JonasW skrev:

Jo borås har massa gift men det är inte lika nice miljö runt allting, men om man vill se arter och inte själva upplevelsen att vandra i regnskog osv. osv. är Borås bättre. 

74
23
Dempan242:
Fanns en gabonica och någon skallerorm sist jag va där om jag inte minns helt fel.

Medlem i SkHF
70
40
JonasW:
EmanuelKarl skrev:

Jo borås har massa gift men det är inte lika nice miljö runt allting, men om man vill se arter och inte själva upplevelsen att vandra i regnskog osv. osv. är Borås bättre. 

Då är det nog borås jag borde besöka!

21
11
Bambii:
JonasW skrev:
Hej!

Mvh 

Jag rekommenderar det! Jag är från Norrköping och har enbart varit på tropikariet i kolmården. Helsingborgs tropikarie hade roliga reptiler än Norrköping med mer dekorativa terrarier och ett häftigt tema. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild