bakgrunds bygge.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

94
66
Emeraldswift:
har kommit en bra bit på vägen av ett terrarium som ska efterlikna utahs öken / stäpp habitat. belysningen är i stort sätt installerad det ända som är kvar att göra är att installera en megaray hid35w. Belysningen kommer bestå av 2 stycken hqi/hid floodstrålkastare på 50w vardera, led ramp, en ett t5 ho 24w rör ,halogenspot till solplats och megarayen . Jag vet inte riktigt vad jag ska ha som bottensubstrat. Jag vill blanda en egen mix med bla sand och lera lite mindre grus . Vet ni vad jag kan ha för lera och blanda med? vart går denna att då tag på isf? Här är två bilder på det jag har gjort i dagsläget. mvh

5476
4193
Tropfrog:
I ett torrt ökenhabitat blir lera antingen stenhårt eller ett fint pulver. Vilket av dem är du ute efter?

Du är välkommen till hisingen och ta hur mycket styvlera du vill, här råder det ingen brist :)

Mvh
Magnus 

94
66
Emeraldswift:
Tropfrog skrev:
I ett torrt ökenhabitat blir lera antingen stenhårt eller ett fint pulver. Vilket av dem är du ute efter?

Du är välkommen till hisingen och ta hur mycket styvlera du vill, här råder det ingen brist :)

Mvh
Magnus 

Inget av dem haha. Jag vill skapa något som ödlorna kan gräva i . Som sagt en blandning och inte bara lera. Någon kanske har erfarenhet av egna blandningar?

5476
4193
Tropfrog:
Då är det nog bättre med något material med långa fibrer. Kanske torv eller cocosfibrer. Lera är inte särskilt grävvänligt när det är torrt. Jag grävde för stödmur i somras, jag vet :)

Snyggt bygge föresten!

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild