Hjälp med placering av värmekälla, vatten/bad & ventilation

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
RubenM:
Hej.

Håller på att bygga nya burkar och som rubriken lyder så undrar jag lite om vart allt bäst bör placeras i de olika burkarna.

1. Första burken jag undrar över är till Rutpyton där jag skall använda en värmepanel i taket. Burken står mot ett hörn som är till höger om burken, burken står ca 50cm från hörnet. Inventilationen sitter på höger sida och ut på vänster. Pga möblering i rummet måste vattenkaret stå på vänster sida så att jag kan lyfta ut det och tvätta. Skall jag sätta panelen på höger eller vänster sida.

2. Andra burken skall stå under den första. Denna har samma förutsättningar som den första men här skall jag använda mig av en värmeslinga i botten. Skall värmeslingan placeras på höger sida vid inloppet för luften eller på vänster sida vid vattnet.

3. Skall bygga två till identiska burkar som är något mindre än de två första. Dessa skall stå ovanpå varandra och mot ett hörn till vänster om burkarna dock med ca 50cm till väggen. Dessa är inte byggda än så tar gärna tips på vart ventilationen skall placeras. Hade tänkt sätta inloppet på vänster sida mot hörnet i rummet och utloppet på motsatt sida. Har samma problematik här att pga övrig möblering så måste vattnet i dessa två stå på höger sida i burken. Värmen i båda dessa burkarna kommer komma från värmekablar.

Burken i punkt 2 är till Blodpyton och burkarna i punkt 3 är till Shorttails.

Rummet/väggen har snedtak längst till höger och till vänster med en passage i mitten. Burkarna i punkt 3 står till vänster om passagen och burkarna i punkt 1 och 2 står till höger om passagen. Passagen är ca 1m bred.

Hoppas jag gett all nödvändig information som behövs för att kunna svara.

Tack på förhand

Mvh Ruben
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild