Nybörjare hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
2
Synsephyx:
Hejsan

Är ny här på terrariedjur och även ny när det gäller terrariedjur, har varit intresserad av att skaffa mig ödla ett bra tag men skulle behöva lite råd från er som kan.
Då jag inte har jätte mycket plats i min lägenhet så letar jag efter något som inte behöver mer än 60x60 marklevande eller trädlevande spelar ingen roll.
Har kollat en del på ögonfrans- och leopardgecko samt någon phelsuma, men har ni något annat ni kan rekommendera så tar jag gärna emot förslag.

5482
4196
Tropfrog:
Jag tycker att du är inne på rätt spår. ögonfrans eller leopardgecko är bra nybörjardjur. Daggecko är det inte. Jag själv valde jungfrugecko, men man får ha lite tålamod då. De visar sig inte särskillt ofta förrän de blivit några stycken i burken.

MVH
Magnus

6
2
Synsephyx:
Har faktiskt börjat fastna mer för ögonfransar kon med tanke på att jag personligen tycker att ett regnskogsterrarium ser mer "levande" ut.
Men skulle jag behöva någon regn eller dimm maskin i så fall?

MVH
Daniel

5482
4196
Tropfrog:
Om du behöver regn eller inte beror på hur stressad du är i vardagen. Har du tid att spreja manuellt morgon och kväll så behöver du det inte. De flesta skaffar inte regn förrän de har flera terrarium och sprejandet börjar bli lite drygt. Sen finns det såna som mig som vill ha allt, men det är en annan typ av behov som inte har med djuret att göra :)

Dimmaskin är främst en visuell effekt, den har man för att man tycker att det är snyggt.

MVH
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild